Sou a: Inici / Notícies / Notícies

Notícies del lloc
Mateo Valero, entrevistat a La Vanguardia en relació a l'acord Intel - BSC-CNS
Intel instal·la a Barcelona un laboratori per a dissenyar microxips
Defensa de la tesi doctoral de Sandra Macià Sorrosal
Towards a domain specific language for computational fluid dynamics in HPC
Jordi Torres imparteix una xerrada a la cerimònia del 75è aniversari de l'editorial Marcombo
"Què s'entén per intel·ligència artificial? Està traient els humans de l'equació?"
Els professors Manel Medina i René Serral entrevistats a alacarta.net
Com podem protegir els nostres dispositius mòbils de malware.
Mateo Valero, Doctor Honoris Causa de la Universitat Cristóbal Colón de Mèxic
La Universitat Cristóbal Colón atorga aquest premi a Mateo Valero “en reconeixement a la seva extraordinària contribució al camp de la computació i al seu notable compromís per utilitzar les tecnologies de la informació al servei, desenvolupament i benestar de la societat”.
Sergi Abadal ha estat distingit amb un ajut Starting Grant de l’European Research Council (ERC)
Investigarà noves maneres de construir processadors informàtics més ràpids i eficients, basant-se en comunicacions sense fil, i que apliquen tècniques de paral·lelització massiva, disseny d'acceleradors especialitzats i tecnologies disruptives com la informàtica quàntica.
Rosa Badia reconeguda per l’ACM com a "Distinguished Member"
For Outstanding Scientific Contributions to Computing
Albert Cabellos reconegut per ICREA Acadèmia 2021
Ja va estar distingit amb aquest reconeixement al 2016
Beatriz Otero, reescollida com a directora del DAC
Els professors René Serral i Raül Roca són entrevistats a EspluguesTV
Entrevista dedicada a la protecció de les dades digitals i a l´us segur dels telèfons mòbils.
Mateo Valero intervé a reportatge de TV3 sobre fabricació de microxips a Europa
Creu que Europa ha de recuperar la capacitat de dissenyar i fabricar processadors d'alta velocitat.
Mateo Valero entrevistat a la revista "Actualidad Económica"
La portada destaca "Europa necesita una fábrica de procesadores"
Ludium-lab, spin-off creada per professors del DAC, signa acord de col·laboració amb ACCESS Europe GmbH
Aquest acord representa l'entrada de Ludium-lab al sector de l'automoció (car head-unit (HU) i rear-seat entertainment (RSE))
Antonio González entrevistat a "La Vanguardia" en relació al 50è aniversari del microprocessador Intel 4004
Mateo Valero rep el premi Col·legiat d’Honor del Colexio Professional de Enxeñaría en Informática de Galicia
Pel seu lideratge mundial en el camp de la supercomputació
Mohammad Behnam Shariati, codirigit per Luis Velasco, premi extraordinari de Doctorat (convocatòria 2021)
Rubén Darío Rumipamba Zambrano, codirigit per Jordi Perelló, premi extraordinari de doctorat (convocatòria 2021)
Miquel Moretó coordina el desenvolupament del xip DVINO en el marc del projecte DRAC
Nou pas endavant per a la fabricació del primer processador d’altes prestacions europeu.
René Serral participa a debat radiofònic sobre possibles efectes d'una caiguda d'Internet
Manel Medina valora a una entrevista radiofònica la caiguda de Whatsapp
Resolució beques Nacho Navarro 2021-22
Aurora Tomás Berjaga i Rodrigo Huerta Gañán han rebut les beques Nacho Navarro per al curs 2021-22.
Acte reconeixement professor Fermín Sánchez - Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària 2020
Aquest acte es retransmetrà pel canal Youtube de la FIB
Manel Medina valora a una entrevista radiofònica la decisió de Microsoft d'implantar un nou centre de recerca en IA a Barcelona
Convocatòria beques col·laboració curs 2021/22
El DAC té assignades 3 beques. Termini de presentació: fins el 17 de setembre
Cristina Barrado entrevistada a TV3 per explicar un projecte innovador amb drons
Un projecte de la UPC permetrà el 2023 tenir drons intel·ligents que calcularan amb exactitud l'aforament en espais oberts i tancats, tant de dia com de nit
Julita Corbalán entrevistada a La Vanguardia en relació a l'spin-off Energy Aware Solutions
Energy Aware Solutions, empresa surgida del BSC i la UPC, dona servei a superordinadors i ‘data centers’
Rosa M. Badia rep el HPDC Achievement Award 2021
For her innovations in parallel task-based programming models, workflow applications and systems, and leadership in the high performance computing research community.
Jordi Torres publica el llibre "Introducción al aprendizaje por refuerzo profundo. Teoría y práctica en Python"
Convocatòria de beques Nacho Navarro 2021-22
Termini de presentació: fins 17/setembre/2021
Luis Velasco rep un guardó ICREA acadèmia 2020
Luis Velasco és investigador del Centre de Comunicacions Avançades de Banda Ampla (CCABA) i del Grup de Comunicacions Òptiques (GCO), està adscrit al Departament d’Arquitectura de Computadors de la UPC i imparteix docència a la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) i a l'ETSETB. La seva recerca se centra en el desenvolupament de diferents tecnologies que permetin l’evolució del 5G cap a una arquitectura descentralitzada escalable. Això inclou: xarxes més enllà de 5G basades en intenció, automatització de xarxa, aprenentatge automàtic explicable, aprenentatge per reforç amb entrenament off line, aprenentatge col·laboratiu i per transferència i aplicacions intel·ligents.